About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Saturday, July 19, 2008

Bandung Oh Bandung!!!(4 Julai 08 – 7 Julai 08)

Yesss !! akhirnya impian terlaksana..untuk sampai dikota Bandung.. Actually, sebenarnya trip ke Bandung ni merupakan hadiah dari abah.. Banyak sebab, sebab tu dapat p jauh cikit... 1.Annivesarry yg ke-3 :: 4 Jun 2008 2.Hadiah Kelahiran Rizqi 3.Birthday Jannah yg-2 :: 08.08.08 Mula2 tu mcm tak confident lak dpt pegi..sebab utamanya ialah ketua pasukan punya parsport (abah jannah&rizqi) sudah hilang, so kalau ikut law emigresenlahhh, 1 bulan baru siap..atas usaha2 tertentu dan bantuan (thanks mimi @ mamafarhan) maka Alhamdulillah parsport abah dapat siap dalam masa 1 minggu... Mama ke Bandung ni ikut trip Mimi & geng2..tapi sampai disana mama dan abah membuat program masing2.. Mama book tiket AirAsia lebih kurang 10 hari sebelum pegi..mama p ngan abah dan Jannah jer..Si boolatt mama tu terpaksa mama tinggalkan ngan nenek sebab dia kecik lagi dan badan tak kuat lagi untuk didokong...takpeyer sayang, kalau ader rezeki,nanti mama bawak Rizqi lak yer.... Flight kul 9.50 am, so kul 5 pagi mama dah bertolak dari Tangkak..sampai kat LCCT dalam kul 7.00, terus jumpa Mimi & geng..Sampai diBandung dalam kul 11.50 (waktu Malaysia) dan 10.50 (waktu Bandung)..waktu Bandung lewat 1 jam dari kiter..tapi waktu sembahyang adalah hampir sama...awal2 lagi mama dah tukarkan waktu di jam tangan dan handset ikut waktu bandung..keh333..takut terlajak lak... Bandung punyer cuaca pada 1st day sampai tu, agak panas cikit ( tapi tak macam panas kat Malaysia ni)..malam agak sejuk, sampai bilik kami tak yah onkan aircond ( ala2 cameron highland).. Sampai di Airport Bandung, kami telah ditunggu oleh supir kami (ni Hirda yg rekomenkan..thankss)..Supir kami pakai Terious Dajhatsu ( betul ke eja ni??).. baru kuar kedai 2 minggu...Nama supir kami Alung..lulusan Diploma Sains Computer..waduhhh genteng bangat..kalau kat Malaysia ni dah jadi artis kot..kehh..kehh..upah kenderaan termasuk minyak, parking semuanya 1 juta rupiahh ( duit kiter lebih kurang RM360)..itu tk termasuk tippsss...waktu makan kalau kiter nak ajak, terpulang..mama ngan abah setiap kali makan, mesti ajak sama..kesian lak. Takkan lak kita makan sedap2, dia menunggu kiter... Kami tak terus check in hotel, tapi kami terus gi outlet yang tersohor kat Bandung iaitu Rumah Mode..apa lagi shopping lahhh.....lepas tu baru fikir makan..kami dibawa makan kat Restoren Pak Cik Met..masakan Sunda..sedap gilerrrr...lepas tu baru kami check in Hotel... Kami menginap kat Hotel Mutiara ( ikut pakej paling murah masa tempah AirAsia tu)...hotel Mutiara ni kira ok lah, ader swimming pool, ader Astro (HBO lagi)...10 minit dari Airport.. Petang tu lebih kurang kul 5 pm kali keluar balik..terus p Happening, Heritage, Blossom Victoria, Carscade,Stamp dan macam lagi ler kat Jalan..... Malm tu lak sebelum balik Hotel, kami dibawa makan kat ....Makanan nasi padang... nasi padang ni banyak lauk...harga dikira ikut lauk yang kita amik..pas tu balik hotel ..terus tidurr..zzzzzz
Hari ke-2
Pagi2 lagi kami telah ke Hotel mimi (Kerdaton Hotel) sebab nak saing2 p Gunung Tangkuban Perahu (Gunung Berapi)..Ya Allah, jalannyer teruk bangat..berlubang2..len kali kalau p Bandung lagi, mama tak nak p Tangkuban perahu ni...sebabnyer tempatnyer penuh dengan penjual2 yang sering mengekori kite..rimas sesangat...tapi Tangkuban Perahu ni memang tengok permandangannya..terpegun lah (betul kata Mimi...).. Turun dari Tengkuban Perahu tu, kiter orang terus makan kat Ayam Goreng Berabes...ni pun makanan sunda, yang enak bangattt...mama dah jatuh cinta ngan makanan sunda ni.... On the way nak p outlet, abah lak teringin nak makan sate kelinci ( arnab)..mama tak makan, tak sampai hati..singgah jap kat satu kedai tepi jalan..Jannah punyalah suka sebab dapat main ngan arnab sementara tunggu diaorg bakar sate tu.. Pas tu terus pegi Romah Mode Pluss, Donatello, ..... Petang tu p shopping lagi kat Paris Van Jaya Mall.besar betul mall ni...pas tu makan malam makanan seafood kat mana ntah...dah luper
Hari ke -3Pagi ni lak plan kami p pasar baru..pasar ni pun punyerlah besar dan crowded...bertingkat2 tapi jualnyer barang2 yg hampir sama..telekung, tudung, baju batik, tshirt, barangan bayi, toys dan mcm2 lagi ler..mama pun tak nak lama kat sini..Jannah dah meragam, nak toys masak2... Pastu kami terus p Terminal Tas, Jln Chimpelas.. Lunch lak kat Restoren Dago Penyawangan...kata supir kami tempat ni glamour..tu yang terpaksa tunggu hampir 1 jam..sib baik ader beberapa outlet kat sekitarnya..sempatlah menjengok2.. su pir kami yng chopkan tempatnya..patutlah ramai orang..makanannya sedap dan pandangannya cantik gitu... Malam tu kami p beli brownies kat Amanda..punyerlah sedap..sebelum kami beli, kami rasa dulu aisrim brownies..ader 4 perasa... pas tu kami sempat p Cibaduyut, tapi hampir kebanyakan kedai dah tutup...dapat gak beli kasut Jannah..tak mahal,dlm RM6 ..tak de brand...Sebelum balik hotel, kami pekener lagi nasi padang..mama pun cuba rasa juice Alpukat (juice avacado)..tak terminum, sebab pekat sangat..melekat kat anak tekak.. Malam tu sebelum tidur, kami packing2 brg..

Hari-4
Awal2 pagi slepas breakfast, kami terus pi ke airport pada pukul 9 am.. flight kul 11.50 am..Alung bagi mama cd lagu2 Indonesia yang siap diburn..waduhhh...mama suker sangat..maklumlah asyik dengar lagu indon jer disana..mama bagi jer 10000 rupiah (RM3.60) buat upah..
Dalam flight Jannah tidu..pegi balik mesti tidur..best kot tido dlm flight ni...sampai kat LCCT dalam kul 2.50 pm..lepas amik bagasi semua terus balik Segamat, nak amik Rizqi..

Secara keseluruhannya, pada pandangan mamalah Bandung ni ok..memang best p outlet2nya..boleh dikatakan agak murah2..tapi ikut nasiblah yer..kalau time masa tu stok baju baru sampai, memang tak menang tanganlah tengok pelbagai pilihan dan branded..kalau musim sekolah..banyak stok dah habis...Jalan kat Bandung memang jam, hon2 tu, mencelah2 tu memang dah biasa..tapi diaorg sangat bertolerensi..tak de nak gaduh..kalau kat Malaysia kalau hon2 ni dah pandang semacam..tapi kat sana lak macam mesra gitu... Lebih eloh book supir dari naik kenderaan awam (angkutan Kota).. Nasihat mama kepada sesiapa yg nak p 1. Elakkan p hari minggu, jalan macet bangat..orang2 Jakarta petang Jumaat dah ramai sampai untuk berlibur..dia org ni kaya2.. 2. Kami p ni musim cuti sekolah..so ramailah budak2 menjadi peminta sedekah 3. kalau kat pasar baru tu, harus ditawar separuh harga ( supir kami ajar ni)... 4. jgn beli brownies kat penjaja2 tepi jaln tu,,takut dah expired..lebih bagus p pusatnyer.. 5. Jgn tukar duit kiter kat bandung,,jatuh giler2 punya..harus tukar di Malaysia..

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤