About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Wednesday, February 13, 2013

JR---> Tahniah Jannah...satu permulaan yg baik...

Debar hati hanya Allah yg tahu..
ngalahkan anak nak masuk Universiti jer..
setelah 3 minggu berorientasi di sekolah..
akhirnya satu ujian diagnostik penentuan kelas diadakan...
terkejut mak tengok jadual exam dia..
satu subjek satu jam...4 subjek 4 jam...
mak ai..budak2 zaman sekarang...
  di SK convent ni tahun 1 ader 4 kelas..
kelas terbaik kelas Dahlia,no 2 kelas Orkid, no 3 kelas Tanjung dan kelas akhir Mawar...
sebenarnya, mak mana kan yang tak mau anaknya masuk kelas terbaik...
tapi aku pujuk hatilar, kalau tak dapat Dahlia, Orkid pun ok..
bukankah perjalanannya masih panjang....
mungkin tahun ni orkid, tahun depan dahlia..
so pucuk pangkal usaha dan tawakal..
heheheh...
biler tanya Jannah, dia boleh buat tak exam..
jawapannya, ringkas..Boleh...
 
dan alhamdulillah setelah seminggu menunggu ...
result yg dinanti2 telah keluar..
Jannah ditempatkan di kelas 1 dahlia...
 bagi aku, ini permulaan yg baik..
  In Sya Allah diharap Jannah akan mengekalkan kelas Dahlia ni sampai darjah 6 nanti...
itupun kalau jodohnya dgn SK Convent ni lama...
harap2 begitulah..
so bermulalah kehidupan Jannah sebagai pelajar Tahun 1 Dahlia..
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Sunday, February 10, 2013

JR ---->2013 :: Jannah sekolah agama @ ABIM Muar

 
Untuk tahun 2013 ni,Jannah sekolah agama kat ABIM muar..
Kelas Tahfiz 1..
sekolah sesi pagi..masuk kul 7.30 am hingga 10.30 am..
pastu sesi petang sekolah convent pulak..
lokasi memang dekat ngan opis aku...
  Alhamdulillah, Jannah suka ngan environment sekolah ABIM ni..
Antara subjek yang dia berlajar jawi,tauhid,solat,ibadah, bahasa arab dan sebagainya...
Pendaftaran sekolah ABIM ni aku buat dalam bulan september 2012 tahun lepas...
Pakaian sekolah seperti budak2 sekolah SK..baju kurung putih , kain biru...
 

yuran sekolah RM 197, RM 30 dah bayar masa booking tempat dulu...
bersiap2 ke sekolah ABIM



semua beg pink...
pelajar2 kelas Jannah yg datang awal...

suci2 jer muka budak2 ni kan....
  Semoga Jannah berlajar pandai2..
harapan mama, Jannah dapat khatam Al quran seawal usia dan boleh sembahyang dgn sempurna sebelum umur 9 tahun..aminnn
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Friday, February 08, 2013

JR ----> Aidilfitri 2012 ...part 2

 
Giler lama x updated blog..
padahal semuanyer dah ader dalam draf..
kisah2 tahun lepas..masa ni arwah hubby ader lagi...
dah jom updated blog laju2...
 
sambung pulak kisah aidilfitri 2012 part 2..
salam terakhir dari isteri ..aidilfitri terakhir..Allah bagi peluang untuk merasai detik ini...

 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Thursday, February 07, 2013

JR ---> 02.01.2012 :: Jannah 1st day sekolah @ SK Convent Muar

 
  yehaaaa..
02.01.2013 baru real2 Jannah pi sekolah.,.
tapi aku amik cuti jugak..sebab nak sekodeng dia waktu rehat...
dah jadik derektif conan dah ni...
hahhah
jadual persekolahan Jannah ..masuk pukul 12.30ptg hingga 6.30 ptg..
 mula2 dulu tengahari aku hantar..tapi mcm kelam kabut kan...
so, dia naik van dari umah SIL aku...
balik sekolah ABIM aku hantar dia umah SIL, kak mona..
so dari sana dia naik van ngan kazen dia, ika...
teratur cikit..makan tengahari siap2...

masih demam lagi..tapi tetapppp semangat...
dengar taklimat dulu kat dewan...





beredar ke kelas masing2...
hahahah...ngangkat beg..belum masuk buku teks lagi...



duduk ngan amalina...heheh
wah style bercakap..sambil pegang2 rambut..seksi uuuu...

so petang dalam kul 3.30 aku dtang..
waktu rehat..Jannah dah start demam..
muka monyok..tak bermaya....
makan pun tak nak..minum air masak..
seb baik semalam dah amik MC dr dr ER..
muka demam...
ala sedihnyer muka...
Jannah cakap dia tak larat..nak balik umah..
so,..aku terus jumpa guru kelas..mintak izin bawak balik awal..
bagi mc siap2...
dalam kereta dah tidor...
alahai ciannya anak mama..
hari pertama dah demam..
ker takut nak sekolah...???..heheh
sila abaikan rambut saya tu yer..heheh
tapi mama percaya Jannah enjoy kat sekolah..
jumpa ramai kawan2...
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...