About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Monday, March 31, 2014

JR --> 6 tahun sudah..selamat hari lahir Rizqi...

 
##31.03.2014. --selamat hari lahir yg Ke 6 tahun wahai imam muda mama...
semoga adik menjadi seorang khalifah Allah yg sentiasa dibawah keredhaanNya...
Dan mama sentiasa meredhai hidup adik...
mama,kakak sayang sangat kat adik.....##

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Sunday, March 30, 2014

JR ---> Imaginasi Rizqi : Melawat Kota Mekah Kota Madinah

 
yehaaaa..
budak2 dah naik sekolah..
maka kembalinya bermula kesibukan mama ..
seminggu yang tenang..x yah risau nak kejutkan jannah rizqi..
tak yah sibuk iron baju, check homework..sediakan kasut sekolah..stokin mana??
menghadapi karenah birokrasi si Rizqi pagi2 nak sekolah..
drama2 sedih dipagi hari..hehhe
 
ok nak ceriter sedikit tentang Rizqi..
.memang hobi dia melukis dan mewarna..
pantang ader masa jer..amik kertas, crayon dan mewarna..
macam2 gambar dan ilusi yang dia lukis..
heheh..nak abis dah paper A4 aku dikejerkannya..
lantaklah kan janji dia x buat mengarut2..
huhuhu..

alkisah minggu sebelum cuti sekolah hari tu..Rizqi ader melukis 2,3 helai yang
menarik dan mencuit hati aku..
apakah???
cuba teka???hehheeh..cheh nak buat teka teki konon..
tajuk entry pun dah kantoi..hahah

aku tak tahu mana dia dapat idea melukis ni..
dia melukis gambar mekah dan madinah..
siap gambarkan kami sekeluarga pergi sana..
amin Ya Allah...
gambar rizqi dengan kaabah
gambar mama tengah melawat makam Rasulluah di Madinah..
gambar family dan  Kaabah, Kota mekah..
Alhamdulillah kalau itulah imaginasi dia..
moga menjadi doa yang mustajab..
yang penting pasang niat dulu..itupun dah dapat pahala...
Insya Allah kalau ader rezeki, sampailah kita ke sana yer..

Ya Allah, permudahkan kami untuk menunaikan umrah dan haji..
Tunjukkan jalan dan murahkan rezeki kami agar kami menjadi tetamuMu Ya Allah...

:: psttt..esok besday Rizqi..dah 6 tahun..sob seb sob seb.. ::
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Wednesday, March 26, 2014

JR ---> Salam takziah ...MH370

 
Takziah diucapkan kepada ahli keluarga penumpang dan krew pesawat yang terlibat dalam tragedi MH370..sebak mendengar perkhabaran itu..


Tragedi MH370 mengingatkan kita bahawa MATI itu pasti.. dan ..MATI itu sentiasa menghampiri kita...

'Tahukah kita bahawa malaikat maut sentiasa merenung dan melihat wajah kita 70 kali dalam sehari? Andainya kita sedar hakikat itu nescaya kita tidak akan lalai mengingati mati'

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Sunday, March 23, 2014

JR --->Kisah hati anak2

 
hahahha..
lawak betul..habaq hang..
inilah nukilan rasa anak dara saya, Nur Jannah..
tajuk penulisan : mama saya...
setiap anak didunia ini akan merasakan bahawa ibu mereka adalah yang tercantik...
cantik dan rajin tu..boleh terima akal lah..subjektifkan
tapi x boleh blah biler tang kurus tu???
dan 55.4 tu...??apakah??
memang cita2 nak capai berat 55 kg...
tapi punyalah susah..
mungkin Jannah ni berdoa agar mamanya dapat mencapai berat 55 kg.. 
aminnn....
ok ni nukilan rasa My rizqi..
masih tak tahu lagi nak menulis..suruh kakaknya jannah yang tulis..
sweet sangatkan biler Rizqi suruh jannah tulis yg dia 
sayangkan aku sampai akhirat...
cair hati mama sayang..
mama doakan agar kasih sayang kita sampai syurga....
aminnn
oh rindunya kat jannah & rizqi..
dorang balik kg..maklumlah cuti sekolah...
cepatlah balik nak oiiii..... 
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Wednesday, March 12, 2014

JR ---> Ramdom Photos

 
Entry Random Photos kembali lagi..
heheheh..
 
ok..jom tengok gambar pertama..
masamnyer muka Jannah...
terserlah dahi yg jendul..orang kata dahi jendul ni pandai..
waallahuaklam...
ni gambar untuk fail Jannah, kelas 2 Dahlia..
result Ujian Bulanan Januari 2014 dah dapat..
pencapaian merosot cikit..walaupun mengekalkan kedudukan no 2 dalam kelas..
tapi dapat 4A, 1B...penulisan dapat B..
memang aku tengok penulisan utk usia Jannah sangat mencabar..
zaman aku dulu, darjah 2 baru merangkak2 nak berlajar membaca kot..
zama sekarang dorang dah start tulis karangan..
huhuhu..transformasi pendidikan..nasib2 anak2...
its ok my dear jannah...cuba usaha lagi yer Jannah...
Jannah & Rizqi sedang main dam ular..
kelakar tengok dorang main..
semua takut biler melalui ular yang panjang..
teringat zaman2 dolu...
kalau boleh tipu dadu, taknak turun biler sampai kat ular..
hehehhe..
yang ni satu hal..
meeting kat KK Segamat, tiba2 kereta buat hal..
seb baik sempat ke kedai bateri,,
tukar bateri...RM300 gak melayang..
seb baik dia x buat hal tengah2 hutan..
kalau tak??.....
ok yang ni pulak gambar Rizqi sedang berlakon buat homework..
budak2 la ni homework semua nak gambar yang beraksi..
nak carik dalam paper atau katalog..memang tak kot..
tak jumpa....
tajuk homework ni  "gambar anda sedang membuat kerja sekolah"..
yang ni pulak..pun lakonan..
tak fasal2 aku pun masuk dalam ini ceriter..
tajuk homework " anda sedang membuat kerja sekolah, sambil ditemani ibu anda"
terpaksa pakai tudung dan sweater..
padahal dalam tu baju kelawar..ahaks....
  sekian untuk gambar random aka gambar campur2..
next time In Sya Allah akan buat lagi random photos ni yer...

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Tuesday, March 11, 2014

JR ---> Yer saya akui.......

 
Yer saya akui..menjaga anak mungkin agak mudah..
tapi mendidik anak bukanlah semudah ABC....
 
Yer saya akui..saya bukanlah seorang ibu yang mampu bersabar melayani karenah anak-anak..
adakalanya saya lemah...saya stress..saya nak menangis..saya nak menjerit...
melihat karenah anak2 yang kian hari kian mencabar..
 
Yer saya akui..Rizqi dan jannah adalah anak2 yang baik..
anak2 yang mendengar kata..
namun dalam menjalani proses pembesaran,adakalanya tingkahlaku mereka 
mencabar  kesabaran saya..
kesabaran saya kadang2 tidak dapat dibendung..
saya dengan mudah untuk menjerit..mencubit ..menengking..
ohhh...biler kenang kembali..betapa hinanya saya..
betapa gagalnya saya mengawal emosi amarah saya ini..
saya lupa bahawa anak2 ini adalah amanah Allah..
Amanah yang perlu dijaga sebaik mungkin...
Mereka bukan milik saya yang mutlak...
  Merekamilik Allah. Bila-bila masa Allah boleh ambil semula.
mereka ibarat kain putih..yang mencoraknya adalah saya..
saya lupa jika kekerasan yang saya tunjukkan, 
maka mereka akan menjadi kanak2 yg membesar dalam kekerasan..
 
 
Yer saya akui. jannah & Rizqi..mereka tidak pernah sesekali melawan..
tidak pernah berdecit...apatah lagi memberontak...
hanya air mata , membuktikan mereka terkesan dengan tindakan saya...
namun mereka tidak pernah bendendam..
masih memeluk saya ketika gembira..ketika sedih...
masih tersenyum ..masih bangga mempunyai mama seperti saya..
dan dengan teguhnya saya akui ..mereka menyayangi saya TANPA SYARAT..
 
Yer saya akui..apa yg mereka buat hari ini, tak mungkin akan berulang 20 tahun akan datang...
biarkan mereka bercerita sepuas2nya..
biarkan mereka bermain sepuas2..biarkan sajer...
biarkan mereka menjalani kehidupan alam kanak-kanak mereka..
namun segalanya perlu dalam kawalan..
percayalah.. 20 tahun akan datang...
 kita pasti merinduinya....
yer saya pasti merinduinya..dan kini saya juga merinduinya..
Saya masih rindukan Jannah & Rizqi yg pernah menjadi baby saya ketika dulu...
oh Jannah & Rizqi, betapa mama rindukan kalian...
 
Yer..saya akui..saya selalu mengeluh..
saya lupa akan nikmatnya pemberian Allah untuk saya..
seringkali saya mengabaikan mereka..
menyuruh mereka senyap ketika mereka mempunyai banyak ceriter untuk dikongsikan..
menyuruh mereka membuat kerja sekolah..tanpa duduk disisi mereka..
membiarkan mereka melayan perasaan mereka..
kadang2 membiarkan mereka tidur tanpa ucapan selamat mlm..
betapa kejamnya saya terhadap amanah Allah ini...
mengabaikan pinjaman dari Allah ini... yang terlalu bernilai..
saya lupa bahawa anak2 sechomel mereka adalah jantung hati saya..
jiwa saya..ketenangan saya..saham akhirat saya..
hadirnya mereka adalah alasan maha hebat kenapa saya perlu kuat..
perlu tabah..untuk mengharungi kehidupan ini..
Saya lupa akan mereka yg tidak diberi kesempatan oleh Allah untuk 
merasa nikmat menjadi seorang ibu..
berapa ramai  yang menangis merayu dalam sujudnya 
di malam hari mohon diberikan anak penyeri hidup. 
  Allah berikan nikmat itu pada saya. 
Tetapi mengapa saya harus mengeluh  dan terus mengeluh. 
Inikan milik Allah.
 Bila-bila masa Allah boleh ambil kembali.

Yer saya akui...saya ini mama mereka..
mama untuk mereka sandarkan harapan...sandarkan impian dan cita-cita..
mama yg mengandungkan mereka...
mama yang menjadi pelindung mereka..
mama yang menjadi penenang hati mereka..
ketika senang dan susah.. ketika sedih & gembira
 
walau sebanyak mana saya akui..
saya masih hamba yang lemah..yang masih lupa..lalai...
lemah untuk melaksanakan tanggungjawab itu..
 
untuk anak2 mama..Jannah& Rizqi...
kesekian kali mama mohon ampun..
maafkan mama sayang..mama banyak silap..
banyak kekurangannya..
jika kalian terbaca coretan mama satu hari nanti..
kalian harus tahu...mama sayang kalian ..
jika galangnya adalah nyawa, mama sanggup sayang..
mama inginkan Jannah & Rizqi menjadi anak2 yang hebat, kuat..
menjadi HambaNya yang sentiasa patuh pada Nya..
yang meletakkan agama perkara paling utama dalam hidup...
 
Ya Allah...aku bersyukur padamu..
Kau telah memberikan aku anak2 sebaik, sesempurna dan sesihat mereka..
Aku yang lemah..yang masih lagi tidak dapat melihatnya..
Kau bagilah aku kesempatan untuk melaksanakan tanggungjawab ini hingga ke JannahMu..
kau berikan kan aku petunjuk dan hidayah dalam melaksanakan amanahMu ini...
kau jadikan aku seorang ibu yang tabah..sabar...
sedarkan aku ketika aku sedang marah..ketika aku sedang mengeluh..
kerana aku juga hambaMu yang serba kekurangan..
yang kadang2 terlupa akan nikmat pemberianMu ini...
jadikan aku seorang ibu yang ikhlas dalam menyempurnakan tanggungjawab ini..
kerana ikhlas itu mulia disisiMu... 

Ya Allah..aku mohon padaMu..
Jadikan anak2 ini anak yang kuat ..tabah..setia..
kuat pegangan agamanya..tabah dan setia menjadi hambaMu..
Jadikan mereka insan yang Solleh dan Sollehah..
jadikan mereka saham akhirat untuk kedua ibu bapanya..
jadikan mereka laluan jambatan untuk ke Syurgamu Jannah...
 Amin...

 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Saturday, March 08, 2014

JR ---> Jom BerBawal semula...

 
koleksi bawal yang telah disimpan pada tahun 2005
wanita dan fesyen x boleh dipisahkan..
fesyen hari ini akan berulang balik 10 tahunn akan datang..
itulah hakikat kitaran fesyen...
aku akui aku memang suker berfesyen bagai ni..
janji tak menyesakkan dan tidak membazir....
masih lagi mampu ,,itu dah memadai..
 
kali ni aku nak ceriter tentang fesyen tudung..
aku mengenali tudung bawal ketika umur aku 18 tahun..
masa tu belajar kat poly KB..on Off tudungnyer..
pi kuliah pakai tudung..outting dah terbang..
iskhh insaf2 zaman dulu punya kes..
pakai tudung betul2 masa umur 20 tahun..
masa amik degree kat UUM..masa tu dah matang cikit..
alhamduliilah..
aku bermula pakai tudung dengan tudung bawal dulu..
masa tu tudung bawal simple sangat..plain gitu...
tak banyak choice..
sekarang tudung bawal plain dah keluar balik..
 
seb baik aku simpan tudung bawal lama ku dalam kotak toyogo..
aku start simpan tudung ni sejak tahun 2005 dah tak pakai..
sebab masa tu dah jatuh chenta dgn tudung ariani..
tudung ariani pun ader koleksi lebih dari 20 helai..
tapi tu aku dah bagi orang dah...
 
minggu lepas balik dari meeting, singgah umah tangkak..
misi utama nak amik tudung bawal dalam stor..
alhamdulillah masih elok dan cantik..
so susun2 semula, ada lebih kurang 30 helai..
tak yah membazir nak beli lagi....
biler pakai tudung bawal ni rasa macam muda 10 tahun..
hahahah..perasan giler..
lantaklah kan..kita yg rasa...
 

sekarang ni memang tengah hot pakai tudung bawal..
kalau boleh tiap2 hari nak pakai tudung bawal..
tudung awning2 ni dilupakan sebentar..
heheheh





ok nanti aku ceriter pulak pasal tudung awning
aku suker gak pakai tudung awning ni..
cuma mood sekarang lebih ke arah tudung bawal...
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Tuesday, March 04, 2014

JR ---> Selfie peberet dalam keter

 
hah....kami bertiga memang suker berselfie..
tempat paling peberet berselfie ialah dalam keter...
jannah & rizqi pun memang sporting biler bergambar..
  orang berselfie, kitaorg pun berselfie jugak..
tapi sebenarnya kitaorg dah berselfie sejak dulu lagi...
so jom...kita layan gambar..




 yang penting enjoy..
berselfie ni kener tengok mood..
tapi setakat ni jannah & Rizqi memang suker bergambar..

 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...