About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Wednesday, April 16, 2014

JR ---> Bijak Matematik 2014 Zon Maharani

 
Alhamdulillah... syukur aku panjatkan pada Allah..
My Jannah..dapat masuk Pertandingan Bijak Matematik Peringkat Zon Maharani 2014..
mewakili seolah tercinta, SK convent Muar..
aku pun tak sangka dia memang bersungguh2 nak masuk pertandingan tu..
ingatkan dia main2 jer..tak sangka rezeki dia..
dapat jugak dia mewakili sekolah dia..bersama dgn membernya Hanisa..
Hanisa ni memang terror math ..dari darjah 1 dah masuk...

Rizqi kata, mama x adil..pakai calculator..heheheeh
so, seminggu sebelum pertandingan tu, aku dah start buat latihan.. 
ader beberapa set soalan yg perlu dia buat..asyik ulang jer buat..
tapi masih ada salah gak..iskhh..ringan jer tangan aku ni mencubit..
aku akuilah, aku memang tak boleh jadik cikgu kat anak2 sendiri..
cepat mendidih jer...cepat2 istifar...
Bayangkan pertandingan ni memang mencabar..
ader 50 soalan yang kener jawab dlm masa 5 minit..
soalan bukan yang senang2..macam..15+28..no..no..no..cik jemah oiii..!!!
soalan pelbagai..ader soalan yg mcm persamaan kuadratik pun ader..
isk..isk...tapikan dah nama pertandingan..
soalan mestilah mencabar...
cuba bagi kat korang..50 soalan utk 5 minit..mahu berpinau bijik mata...
yg berpinau tu aku ler ..korang steady kott...heheheh....
alhamdulillah usaha berkat doa guru, kawan2 dan family, akhirnya Jannah & Hanisa menjadik johan bagi pertandingan Bijak Matematik Zon Maharani 2014..
satu pencapaian yang amat membanggakan aku..
dan pada 26 hb ni dorang akan bertanding di peringkat Daerah pulak..
semoga kejayaan milik mereka..
bersama guru , Pn. Rubiah..tq so muchhh...
Rizqi mendoakan kakaknya di pagi hari..


Jannah sayang..apa2 pun keputusan, mama bangga sebab Jannah berani mencuba..
semoga Jannah akan terus suksess mengecapi kejayaann..
tetapi ingatlah kegagalan bukanlah pengakhiran untuk sesuatu..
mungkin ia adalah satu permulaan..
dan jangan takut untuk gagal sayang...
tetapi sebagai mama..mama sentiasa doakan Jannah berjaya dan terus berjaya..
sayang Jannah ketat2...


❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Monday, April 14, 2014

JR ---> Rizqi dan kisah Solat Jumaat nya yang pertama.....

 
Alhamdulillah..hari jumaat yang indah
hanya itu yang dapat aku ucapkan pada Allah..
biler Rizqi nak pi menunaikan solat Jumaat sendirian..
maksudnya tanpa mama lah... 

seb baik ader abg syaheed ,kazen rizqi yg balik bercuti...
semoga Allah merahmati jasa baik syaheed...
satu permulaan yang baik..walaupun kata syaheed, Rizqi ader terlelap..
adatlah kan..kul 1.30 tengahari, 2  petang..mata memang layu jer masa tu..
tambahan lagi, masjid dia pi tu ader aircond... 
Rizqi ni penyemart orgnya..
pi masjid kener lengkap pakai sampin..
mengaji pun kalau x dihalang nak pakai sampin jugak..
hahahah....ikut sapa lah ni????


sedihnya mama, bila rizqi mintak rm2 utk dimasukkan dlm tabung anak yatim...
semoga Rizqi tahu erti perkongsian..
nanti adik doakan mama ,katanya....
rizqi sayang..semoga rizqi sentiasa DLM lindungan Allah..aminnn
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

JR ----> Random Photos

 
entry kali ni nak berceriter tentang peristiwa yg berlaku sejak menjak 2,3 minggu lalu..
ok..kisah pertama ialah..tentang kerjaya... 
minggu lepas, bertempat di KK ledang..
satu program besar2an berlaku melibatkan kolej kesayangan semua..
tentulah kolej komuniti..satu transformasi pendidikan berlaku..
Program Pelancaran Pendidikan Islam Sepanjang Hayat (PISH)
diantara Kolej Komuniti dan pelajar2 Sekolah Agama Tahfiz..
Alhamdulillah program PISH ini berjalan seperti yang dirancang..
majlis berjalan dgn baik dan cuaca pun amat baik..
tahniah utk semua....!!!
backdrop pentas..
usher2 VIP ...


bergambar dgn selebriti farah diba..
ader satu kedai kat muo ni..
memang faberet dari zaman masuk kejer lagi tahun 2003
Rambo nama kedaiinya..di sg abong..
suker sangat makan nasik goreng dia ngan kangkung
 dan paling meletopss sambal ikan bilis dia..
bekpes pilihan..nasi goreng ++ kangkung ++ sambal ikan bilis...
My jannah & Rizqi...senang jer nak pujuk..
offer jer Aiskrim Fruitti Tutti memang berkesan...
aiskrim fruiti tutti pilihan Jannah & Rizqi..

homework Rizqi..

Rizqi dah boleh membaca sikit sikit..
walaupun dia agak lambat cikit dari Jannah..
tapi alhamdulillah..so far progress dia amat baik..
bab2 hafal doa memang excellent lah..
bakal tahfiz mungkin??...in sya Allah...
Kaedah mengajar Rizqi membaca..paling senang dalam kereta...
upah Jannah hafal sifir 4&5

Upah jannah menang Bijak Matematik
menjadi pengurus pasukan netball..ye haaaaa....
 
ok itu sajer entry rojak minggu ini..
happy mondays uolls..
 pisnowo yaaa....


❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Friday, April 11, 2014

JR ---> Sambut besday Rizqi 6 tahun @ Little Caliph Muar

 
salam jumaat uolsss ..

31 Mac 2014 hari tu merupakan hari istimewa buat kami..
Hero kami, Ahmad Rizqi telah menginjak usia ke 6 tahun..
masih terbayang 6 tahun lepas, mama melahirkan Rizqi...
putera yang ditunggu2 oleh kami..
bakal imam muda mama.. In sya Allah..
kali ini besday rizqi disambut di tadika little caliph Muar.
al maklumlah ini tahun terakhir dia di kindergarden kan..
so sebagai kenangan terindah haruslah calebrate ngan kengkawan..
tahun depan dah masuk standard 1..ohhh 
biler anak semakin membesar, bermakna mama semakin tua..
huhuhuhu..sedihnyer...sedih sebab baby mama dah besar..
apa2 pun Jannah & Rizqi tetap baby mama sampai biler2..

Menu majlis adalah simple jer..
mee hoon goreng, dadih, muffin coklat dan juga coklat dll..
majlis start pada waktu minum pagi iaitu 10 pagi..
sepanjang majlis tu Rizqi senyum jer..
mama puas hati tengok anak mama senyum...
jannah pun joint sekali..balik sekolah agama terus datang..

ok dah jom kita tengok gambar...


besday tema Ben 10
haruslah mama ngan kakak..
dikerumuni kawan2
kengkawan2 yg sporting..
bersama teacher2 litlle caliph muar
semua x sabar...
gembiranya dia...jantung hati mama...
makan dan sambil berceriter..
makan reramai..
untuk anak mama Rizqi..heppy besday sayang..
##31.03.2014. --selamat hari lahir yg Ke 6 tahun wahai imam muda mama...
semoga adik menjadi seorang khalifah Allah yg sentiasa dibawah keredhaanNya...
mama akan berusaha untuk menutupi segala kekurangan yang ada..
dan percayalah pada kasih sayang mama untuk adik...  
mama sentiasa meredhai hidup adik...
mama doakan adik bahagia dalam melangkah kehidupan ini..
berjalanlah tanpa rasa takut..doa mama sentiasa ada untuk adik...
mama,kakak sayang sangat kat adik.....##

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...