About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Thursday, September 03, 2009

Minggu yang teruk...


Minggu lepas aku rasa minggu yang terlalu penat dan sedih untuk diceritakan..
semuanyer tentang Rizqi..
Ahad malam isnin hari tu, dia batuk teruk..dengar2 mcm ader kahak.
aku bawak ke klinik yg memang serasi dgnnya di segamat iaitu Klinik Rama..
doc Alban suruh refer ke hospital sebab degup nafas Rizqi terlalu laju...
tak sesuai ngan umur sepertinya..


hubby aku tak nak bawak ke hospital dulu, sebab dia tak suker kes2 amik2 darah ni banyak2 kali , tapi hampehh ...
.so kitaorg pi refer kat doc pakar muar, Klinik Er..

Dr Er cakap dia ader banyak kahak dan sedikit bunyi kat salur pernafasan dia..
dia suggestkan kitaorang bagi gas kat Rizqi 2 kali..
satu kat klinik dia, satu kat hospital tangkak pada malamnya...



Dalam2 Rizqi nak Ok, bertambah lagi satu masalah..
Kakak kesayangan dia telah tolak dia sebab dia nak rampas mainan dari kakaknya..
Rizqi ni pulak suker tul pegang apa yang kakak dia pegang..Jannah dah warning dia banyak kali..

agaknya geram, Rizqi tak makan saman ..Jannah tolak Rizqi..
nak jadikan citer dia tolak kat bucu tepi kabinet tv kitaorg..
bucu tu pulak bukanlah 4 segi, bucu bulat jer..



hah ko..bertanda..sakit giler..terbukak lagi luka dia tu..
aku ngan hubby aku panik giler..darah menitik2...
cari tisu, cari minyak gamat..sib baik darah tu berhenti...


aku dah mengalir air mata, jannah dah menangis aku cubit..
pas tu tak sampai 10 minit, Rizqi selamba main lagi ...
Tu lah dunia budak..dia tahu main..main..main..
sakit pikir lain..


aku admit..semua salah aku ngan hubby, sebab terlepas pandang walo sesaat..
jannah & Rizqi..dua2 tak bersalah..dua2 tak berakal lagi..

mampuslah kalo mak ngan mil aku tahu..
Alhamdulillah, Rizqi dah ok, dan parut diwajahnyer dah bertambah ok..gunakan gel gamat healin...
semoga hari ini dan seterusnya hari yang indah buat kami..aminnn...



❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

8 pesanan:

juhasni said...

eina..sedih la baca entry kali ni, rizqi camner?? dah ok ke??...sian
kat rizqi...hopefully rizqi akan sembuh..
sama la mcm ain ngan alya...kalau berebut barang ke gaduh ke...sure si adik kena tolak ngan kakak...ada sekali tu sampai benjol kepala adik kakak tolak kena bucu pintu...sabar je laa...

sarah-al-idrus said...

ciann..harap rizqi cepat sembuh. a'a nak fikirkan mesti geram masa tu terus cubit jannah.tp dia pon kecik lg. huhu..mcm ne la sy nak jadi mami nanti.hee

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

alahai kak iena
mcm2 jadi hah.........
yelah, kita nak salahkan bebudak mmg tak boleh ler....diorg tak berpikir lagi cam kita kan.....mmg salah kita pun as parents coz' terlepas pandang.....takpelah, next time be lebih hati2...

ko jgn susah2 hati kak
rizqi....auntie doakan cepat ok yerk sayang...nanti raya boleh jumpa lagi.....kak jannah jaga adik bebaik tau..!!1

Mimi said...

alahai..siannyer kt rizqi..semoga lekas2 sembuh ye..

As said...

kak eina sian nyer rizqi..lepas satu.. satu.. ya la budak² ni kadang² bukan paham menda... tp kiter ni.. huhuhu.. kadang sy geram gak tgk Adriana tuh .. main lepuk jer adik dia.. xpe InsyaAllah tanda tuh nanti ilang.. get well soon rizqi...

As@Aza :) said...

alahaaaaaiii sedihnyyyeeerr nampak muka rizqi...budak2 kaaan...diorang tau main jeerr laahh...sakit kejap jeerrr ;)

Sham Ummi Echa said...

alahai ciannyer.. mujur la da ok.. hopefully scar tu cpt la ilang kan.. biasa la bdk2 kan.. gaduh2..tolak2 nk wat cemana.. kdg2 kita da tegah da bg full attention pon kalo da nk jd.. jd jgk

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

sian sggh rizqi..harap2 semua dah ok.. yelah kak..anak kiet xde akal lg.. kena sabar lebih tp kdg2 tu ilang gak sabar tu kan...keh keh keh.. sebak betoi tgk luka rizqi..tp sian gak kt jannah..dia x sengaja..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...