About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Tuesday, January 22, 2013

JR ---. Shopping brg sekolah Jannah @ MP Melaka....PART 1

 
beri laluan pada citer bulan 12 2012..
walaupun banyak entry dlm draf dari bulan ogos 2012..
kisah raya aidilfitri 2012 pun tak up lagi...
heheheh

Citer ni berlaku hujung bulan disember 2012 hari tu...
sebenarnya tujuan utama pi melaka, nak pi Celcom ..
nak tukar nama bil hp arwah hubby kepada nama aku..
rupa2nya, walaupun melaka kecik..tapi jalan2nya susah gak..
tak jumpa2 pun Celcom tu...hahahah..
memang dasar tak pandai nak baca jalan kan..
so tukar plan ke 2..shopping brg2 sekolah jannah..
maklumlah my Jannah dah nak masuk darjah 1..
kitaorg pi 2 kereta..bawak sekali MIL ngan maid sekali..
so jom layan gambar... 
    
tengah rambang mata..
yg paling excited tentulah Jannah & Rizqi..berlari2 sana sini,,rambang mata..
heheh..seb baik ada sepupu2 yg rajin melayan...

misi pertama carik beg sekolah...
ader dua pilihan beroda @ tidak,,disebabkan jarak pintu masuk SK convent  ke kelas agak jauh, so pilihan ialah yg beg sekolah yg beroda..
mak oiii mahalnyer brg2 sekolah anak2`zaman sekarang..
seb baik sorang jer yg sekolah..kalau ramai..mahu PITAM blink..blink...
ni pilihan jannah..tapi tak memenuhi spec..kecik sangat...
misi ke 2 mencarik kasut sekolah...brand yg diminati princess..tapi dah sold out..
seb baik ader brand Barbie..not bad jugak...beli pun 2 pasang..sebab ader 2 pasang yg lama..masih ok..
carik juga stokin..beli 2 pakej..6 pasang semuanya..

pandai pakai stokin sendiri..


Rizqi pun amik kesempatan membeli colour warna..seb baik dia x nak beli beg sekolah..
kalau tak memang betul2 pitam aku..heheheh
Misi ke 3 , pulak memcarik baju sekolah..
plan asal nak carik 5 helai baju kurung...
nak carik 2 helai jer baju pinafore jannah..
Aku plan nanti Jannah sekolah convent pakai 2 hari baju kurung,
 2 helai pinofere dan 1 hari baju sukan..
so baju kurung untuk sekolah agama ABIM 3 helai untuk 5 hari...
(tapi biler real sekolahnya, dah berubah plannya)..
Jannah x nak pakai baju kurung , kecuali hari Jumaat....
leceh nak jaga...selalu aku ingat makan angkat baju..
duduk angkat baju..tu agak susah kot bagi dia...
so terpaksa tambah 2 helai lagi pinafore...

Baju kurung brand canggih jadik pilihan..beli 2 helai dulu siap ngan kain biru..
tapi semua kener alter balik...kain labuh..lengan baju labuh..
huhuhu..jenuh..sib baik ader SIL, pandai jahit..
senang jer...


saling sayang..saling melengkapi...
ntah apa yg sedang dibincangkan mak mentua ngan maid tu.
 pastu my JR dah inform lapar..sokitaorg singgah pizza hut ..


after makan, singgah kedai Popular..
carik brg2 sekolah JR..tambah2 yang patut kan....
sebenarnya brg2 sekolah dorang dah ader...dah nak jadik kedai stationery lak aku..
semuanya lengkap...hahahah


Dalam pukul 6 jugak kitaorg duduk kat MP tu..,
pastu kita org balik muar...


sempat menyopping kasut..penat jalan..heheeh


  so, alhamdulillah..sekurang2nya 80% brg-brg sekolah jannah dah settle..
yg lain2 20% shopping kat muar jer..
itu next entry yer...
hehehe..teruja anak nak masuk darjah 1...
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

4 pesanan:

Cik Puan Mimi said...

wah ni betul2 shopping ni.. betul tu, ko anak 1 dah terasa, aku ni anak 2 orang, mmg TERASA sangat2 duit keluar laju cam air.. baju2 dan kasut je dah RM 600 (tu tak masuk baju sekolah emily mak aku jahit 6 psg tau).. ha bayangkan, kalau baju emily pun aku kene beli, harus la lg up kos dia.. barang2 dah mahal sekarang, pastu takkan nak beli selai baju dan sepasang kasut je kan? harus la baju sek ren 3 helai, sekolah agama 3 helai.. cam tu gak baju untuk farhan.. sama gak.. kemeja lain harga, seluar lain harga.. baju melayu pun macam tu, baju dan seluar lain harga, belom samping dan songkok.. mahal2 lak tu. mmg pitamsss

Unknown said...

wah kak...sampai ke melaka shopping barang sekolah jannah....
geram ler tengok jannah sekarang..betul2 bulat badan dia....cam nak cubit2 rasa....

budak sekolah sekarang kak..perbelanjaan mcm nak hantar anak masuk u dulu2...hu hu hu..barang sumer dah naik harga..beg pun dah tak dpt harga RM30 kalau tak jejak RM100 jgn citer ler.....

jannah sekolah convent yerk..next year batrice pun insya allah hantar convent....ok ler...pinafore senang dia nak urus kot kak..baju kurung nie kan leceh sikit...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

MIMI ...tu lar kan..sekarang brg2 ni ader theme sendiri..ader barbie,princess, pooh,angry bird,hello kitty dll..

so budak2 ni mmg pilih ikut karektor masing2..yg brand kartun ni mmg mahal cikit tapi berkualiti lah...seb baik baju kurung,kain sekolah x der brand kartun ni.,.kalau tak huhuhu...

aku tahun 2015 nanti, 2 anak sekolah..tapi masa tu jannah x der lah beli 100% baru..bagi laluan pada Rizqi lak...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

Zana .. mmg Jannah badan dia bulat..27 kg ko..dulu aku darjah 5 kot..terbalik ngan Rizqi..keding jer.. x mcm budak 5 tahun...huhuhu

Sekolah convent ok...dia punya kurikulum pun agak berbeza cikit..pastu exam dia lebih cikit dr sk...

trylah pakai batrice pinafore..kenangan tu..Jannah pun akak pakaikan yg labuh2...huhuhu

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...