About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Friday, January 25, 2013

Kau Teristimewa, tapi DIA yang sempurna ---> Fidyah Puasa

 
Salam Maulidur Rasul...
hari ni entry berkisarkan tuntutan menunaikan bayaran fidyah puasa arwah hubby..
Alhamdulillah...3 minggu after arwah hubby meninggal dunia, 
aku terus pi pejabat agama Muar..
tunaikan bayaran fidyah puasa yang tertinggal..
sepanjang aku berkahwin ngan arwah, setahu aku dia berpuasa penuh...
cuma tahun terakhir, tahun 2012 arwah memang tak puasa sebulan..'
disebabkan keperluan kener makan ubat dan kimoterapi..

dari pengetahuan aku yg cetek ini, fidyah puasa, hutang simati kener bayar..
aku bukan hanya bayar fidyah puasa utk 30 hari (tahun 2012), 
tapi aku bayar untuk tahun2 lalu..
jumlah aku bayar fidyah puasa arwah hubby untuk 155 hari..
anggaplah ader tahun2 lalu yang arwah tak puasa penuh..
biar lebih ,jangan kurang..
mana tahu masa remaja dulu, ader ponteng2 kan...
ni termasuk dengan kiraan sepanjang hidupnya..
so, macamana kiraannya???

umur arwah  hubby meninggal (2012) : 38 tahun
2012= 30 hari (jumlah penuh arwah tak puasa)
oleh itu kita amik dari umur 37 tahun utk anggaran arwah tidak puasa seumur hidupnya....
** kita anggap pengiraan kiraan start puasa  umur arwah 12 tahun (tahun 1986)..
so 37 tahun -12 tahun = 25 tahun...

aku anggarkan (anggapkan) setahun dia tak puasa = 5 hari
oleh itu 5 hari x 25 tahun =125 hari (dari 1986 -2011)
125 hari (tahun 1986-2011) + 30 hari (tahun 2012) = 155 hari
155 hari X RM2.00 = RM310.00

Itulah antara kewajipan aku sebagai isterinya di dunia ini..
semoga ia diterima Allah S.W.T...
Lepas ni baru plan nak buatkan haji dan jugak tempah batu nesan, kepok untuk arwah...
semoga dipermudahkan segalanya...

Ya Allah Ya Tuhanku..
Kau ampunkan dosa2 suamiku..
Terangilah kuburnya..Lapangkanlah kuburnya..
Tinggikan lah darjatnya...
Kurniakan nikmat kubur dan nikmat syurga kepadanya...
Tempatkanlah dia bersama2 orang2 beriman...
Amin Ya Rabbal Alamin...


❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

0 pesanan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...