About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Thursday, January 08, 2009

Rizqi dgn baldi ajaibnya..

Ciss nama macam cerita Lagenda Indonesia tu..Baldi ni mak aku letak lepas jemur kain kat ruang tamu..Si Rizqi ni suker sangat main baldi.. hargh aku letakkan dalam baldi, menjerit2 suker..sampaikan nak berdiri, yg malangnya tak sempat nak sambut dah jatuh ..sib baik Rizqi senyum jer masa jatuh tu.. Ketua Jabatan aku kata, masa zaman dulu2 dia bagi anak2 dia main brg dapur jer spt tudung periuk, gelas, baldi dll..menjadik org gak anak2 dia..diaorg tak beli pun toys ni..membazir katanya..keh..keh..keh....betul jugak katanya..Cuma org sekarang ni terlebih rezeki.. ait mcm perli aku jer ...

suker nya dapat duduk dlm baldi.. Melonjak2 nak berdiri..Berjaya pun berdiri..
tapi yg malang..jatuh lakk...

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

11 pesanan:

Mimi~Najeeb said...

betoi kan kak..kalo beli toys ni mmg mak pak yg 'puas hati' maklumla dulu masa kecik tak dapat..tapi sebenarnya kalo diberi main senduk periuk dgn kotak pun dorang suka...hihi..

~~ciklinn~~ said...

hahhahahha comellnyer nyer model baldi nie.... adoiii seramlak linn kalu2 tergolek..tapi takper herooo..

Aza...As :) said...

hahaha...baldi & bakul adalah brg mainan yang plg diorang suker...belilah toys mahal mana pun...baldi & bakul jugak yg menjadi pojaan :)

eija28 said...

wah rizqi main dgn baldi erk....org dulu mana ada beli mainan2 nie kak eina...org skrang nie yg belikan ank mainan mcm2 toys kan....

Puan Suhana said...

hehehe..betoi tu.... maryam suka bakul.. nasib x benjol rizqi ... klu x ciksu babab mama dia ni....hehehe

Zanna_MamaBatrice said...

kak, aku suke nengok bebudak duduk dlm bakul @ baldi...cam comel gitew....

gigih rizqi nak berdiri dlm baldi tu erk...

kak, toy tu sebenarnyer mak pak yg teruja....diaorg pakat terima jer...biasalah, kita kecik2 mana ada cmatu kan....so, bila ada anak nie kira balas dendam nak dptkan ler...

wanie said...

seronoknye rizqi main dalam baldi tu...

budak ni lagi suka main ngan bakul, baldi2, senduk semua tu berbanding toys..

Hirda Ibrahim said...

hehehhe ayat boss ko mcm ayat mak aku jerk. korang dulu x denya menan mahal2. masuk Uni gak. apa raa....

seperti biasa, ayat wajib aku, "ala dh rezeki lebih skit, beli je la". actually mak-bapak yg lebih coz time kecik2 mana kita merasa toys canggih-manggih camni ....

lieya_latif said...

hi hi hi comelnye.....suke lieya tgk.....tang tergolek tu comel sangat....

tapi mmg betul pun kak iena...dlu mane ade mainan2 nieh.....budak skrang jek mewah.....hi hi hi zaman dah berubah,kene laa ikut peredaran zaman.....budak3 skrang ni seronok main tunjuk jek kalo nak mainan....hi hi hi....

Sham Ummi Echa said...

mmg pon kan..kiter ni suka mmbazir beli toys mcm2 utk anak..sbnrnya bkn anak yg nk..tp mak apak yg teringin sbnrnya.. cam echa..dia bkn main sgt pon toys dia.. yg lebih nyer menyepahkan piuk blanga..sudu..tupperware sumer..tensen aku..

ILA said...

hahha muka RIZQI kontrol macho sungguh dok dlm baldi tu... dah jatuh pon x nangis.

memang la...menan2 ni mak bapak yg hover ajar dr kecik... diorang mn reti mintak kalo kita x bw kat tempat2 yg byk toys yer tak...alasan kita sbg mak bapak...shian kat anak nanti tgk je anak2 org lain punya menan hehehhehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...