About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Wednesday, December 28, 2011

JR---> Jannah masuk TAJ (Tadika Agama Johor) @ 2012

 
Tahun 2012 akan datang , Jannah akan masuk TAJ..
bab ini aku akan masukkan dalam entry khas yer..
yg pasti tahun 2012 adalah tahun kebizian...
 
so bagi yg tak tahu lagi apa itu TAJ..meh kita tengok informasi ringkas..
dicedok dari sini...
 (aku pun baru tahu..hehehe..nama jer org johor)...
 

Apa itu TAJ ??
Program pendidikan Prasekolah Tadika Agama Johor ( TAJ ) merupakan satu program pendidikan yang menitik beratkan perkembangan murid secara menyeluruh, bersepadu dan seimbang sebagai persediaan diri untuk menghadapi alam persekolahan. Mula diasaskan pada tahun 2001 dan beroperasi di beberapa buah sekolah Agama Kerajaan Johor yang terpilih 

Matlamat TAJ 
Matlamat pendidikan TAJ adalah untuk menyuburkan potensi murid dalam semua aspek pertumbuhan dan perkembangan diri secara menyeluruh, seimbang dan bersepadu yang meliputi aspek jasmani, emosi, intelek dan sosial.

Objektif TAJ
1.      Memupuk semangat cinta dan sayangkan agama, bangsa dan negara.
2.      Memupuk kemahiran asas membaca Al-Quran dan menulis jawi
3.      Menghormati dan menggunakan Bahasa Melayu dengan baik sebagai Bahasa Kebangsaan
4.      Memperkenalkan Bahasa Arab sebagai Bahasa Al-Quran dan Bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua
5.      Memupuk kemahiran asas membaca, menulis dan mengira
6.      Membentuk konsep diri yang positif serta memupuk semangat bergaul, disamping menghormati dan menghargai hak dan kebolehan orang lain

Syarat-syarat kemasukan
1.      Warganegara Malaysia
2.      Berumur 5 atau 6 tahun pada tahun berkenaan

Pendaftaran dan yuran
1.      Yuran bulanan sebanyak RM20.00 ( * tertakluk kepada pihak sekolah )
2.      Pembayaran lain tertakluk kepada keperluan sekolah

Kurikulum
Kurikulum  Program pendidikan TAJ disediakan berdasarkan kepada kesesuaian dan kemampuan kanak-kanak berusia 6 tahun. Matapelajaran yang diajar adalah seperti berikut :
a.     Asas Tilawah Al-Quran dan Hafazan
b.     Asas Fardu Ain
c.     Asas Bahasa Melayu
d.     Asas Bahasa Inggeris
e.     Asas Matematik
f.        Asas Jawi dan Bahasa Arab
g.     Asas Sains
h.      Asas Pendidikan Seni

Ko-Kurikulum
Ko-kurikulum pendidikan prasekolah TAJ menekankan aspek amali, aktiviti  dan pergerakan asas yang berteraskan syariat Islam seperti:

a.     Pendidikan Jasmani
b.     Lawatan Sambil Belajar
c.     Majlis Keraian Islam
d.     Hari terbuka
e.     Tilawah Al-Quran
f.        Sukan Tahunan
g.     Konvokesyen


❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

0 pesanan:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...