About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Wednesday, September 14, 2011

JR ---> Biler mama menjahit...

kategori entry : lambat giler..

Asalamualaikum...
ni kisah sebelum ramadhan hari tu..
kolej komuniti kan sibuk ngan kursus 1 malaysia..
aku pun tak terkecuali dari ikut bahagian masuk kursus jahit ni..
nak kener minat, entahlar..tapi nak mencuba tu ader...
sebenarnyer nak cukupkan bilangan kursus tahunan jer...

so bertempat dibangunan KEMAS, sagil..
kursus selama 2 hari..JR aku hangkut jer..
mr Syahrir masa tu x der umah..
so meh kita layan gambar.
.lupalak tema jahit : baju kurung...

alatan utama

alatan utama gak

mesin jahit kener ader lar kan..

kain cotton trial...

lukis pelan dulu....
nak buat baju kurung ni, mula2 kener amik ukuran badan...
pastu lukis kat kertas minyak ikut formula..
hahaha kalau tanya aku, ampun..sudah lupa ....
gambar banyak aku lupa nak snap..
hari pertama : buat baju
hari kedua : buat kain
ekspress betul..


cikgu normah tengah beri taklimat...


proses mengguting pun bermula...

ukur jgn x ukur...

cara nak cantumkan pesak


leher..

tengah menjahit...

tengah mengukur..


tengah menyembat...

taraaaa..baju dah siap..bersama penyokong2 kuat JR...

bersama rakan kursus, Sya..siap sangkut tali tape lagi..maklumlah tukang jahit...


kesimpulannya : 
menjahit bagi aku ni penting..
sebab aku memang suker buat baju..
tapi taubat kalau suruh aku buat baju lagi, 
aku tak mau dah...biar upahlah kat org...
menjahit perlu kan kesabaran,  aku memang jenis yg tak sabar ni,
salah cikit,malas aku nak bukak2 balik...
tak kosa mak nak tetas2..huhuhu

patutlah tukang jahit makin demand harga...
susah rupanyer..bagi aku ler...

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

0 pesanan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...