About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Tuesday, November 29, 2011

JR ----> Holiday @ Kuching Day 2/ Part 1 (01/11/2011)


Entry sebelum:
  • Day 1/Part 1--->klik sini
  • Day 1/Part 2 --->Klik sini


Holiday @ Kuching Serawak --Day 2 : 01/11/11
1.      Bekpes @ Pak Amit cafe
2.      Pasar Sarikin
3.      Lunch @ Ratu Ayam Penyet
4.      India Street
5.      Main Bazaar
6.      Kuching WaterFront
7.      Dinner @ Top Spot

Assalamualaikum ..
Aktiviti pada hari ke-2 ini, diteruskan dengan Trip Ke Pasar Sarikin..
tapi sebelum meneruskan perjalanan ke Pasar sarikin, isi perut dulu..
kitaorg bekpes kat Pak amit café.bekpest makanan serawak 
yg pemes spt mee kolok,mee jawa serawak,laksa..
tapi lambat sikit servis kat sini..mungkin ramai org datang kan…

baju sama, jannah & qaleesha..

jannah ngan yaya..


Perjalanan seterusnya menuju ke Pasar`Sarikin...
amik masa 1 jam jugak dari bandaraya Kuching...
Oh yer pasar sarikin mula beroperasi dari jam 7 pagi hingga 12 tgh, 
dan ia hanya dibuka pd hari ahad sahaja...
kitaorg tiba dalam pukul 10..masa ni cahaya matahari dah kuar..
seb baik bawak stroller kan..Rizqi memang dah tidur awal..

Sedikit informasi tentang Pasar Sarikin ---> 
Serikin terletak di sempadan Sarawak-Kalimantan dan jarak perjalanan dari bandar Kuching memakan masa dari 1 jam -1 jam setengah. Kata orang, rugi kalau tak ke Pasar Serikin, kerana barang barang dari Sarawak dan Indonesia boleh didapati dengan murah di sini. Contohnya, kain pua kumbu Sarawak, batik sarong, tikar sarawak, barangan kristal dan mutiara, kain sembahyang, beg dan barangan kulit dan banyak lagi.  
Kebanyakan peniaga di sini datangnya sama ada dari Indonesia ataupun Kuching. Peniaga dari Indonesia ini kebanyakannya dari suku kaum Madura, satu kaum yang suka, dan pandai berniaga di sini. Mereka juga kaum yang berkerja kuat.Pasar Serikin dibuka pada hujung minggu sahaja, iaitu Sabtu dan Ahad, dari pukul 7am (lebih kurang, ada yang buka lagi awal!) hingga 2 petang. Walaupun Pasar Serikin ini terletak jauh dari bandar, dan masih banyak pokok2 yang tak ditebang, sebenarnya kawasan Serikin ini panas. 
Memang panas. Sebab itu digalakkan untuk datang awal pagi supaya cuaca panas tak mencekik anda bila jarum jam mencecah 11 pagi dan ke atas.
Perjalanan ke pasar sarikin..

Banyak brg yg dijual disini..antaranya kain telekung,kain pasang sulam, 
baju perantin, topi, beg,tikar,brg2 kraftangan dan sebagainya.

Kat sini aku sempat membeli kain telekung utk aku 
dan pengasuh JR, kak nah..
jom kita tengok aper yg dijual di Pasar Sarikin..

topi kaledar..




kain telekung pelbagai design dan kualiti..
baju perantin..
baju kanak-kanak..
kain sulam...
cincin..
topi pelbagai karekter kartun..
perhiasan diri..
ais blended.. 


tikar serawak..











    
bapak penyanyang..heheh


tikar evamat..
Lepas puas di Pasar sarikin,kitaorg pulang ke bandaraya Kuching..
pi Lunch kat Ratu Ayam Penyet,,
makan ayam penyet lagi.makan banana cheese azi punya..
berapa kali makan ayam penyet daaa…
tentatif hari ke-2
bersambung lagi Day 2 /  part 2

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

0 pesanan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...