About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Sunday, January 19, 2014

JR ---> Ubah bilik tetamu ..jadik bilik anak2...

 
Apartment sewa aku ni ader 3 bilik..satu bilik masterbedroom, 
satu bilik dah dijadikkan bilik baju dan satu bilik lagi di jadikkan bilik tetamu...
Jannah dan Rizqi berkongsi bilik dgn aku..
satu katil dgn aku ngan Rizqi..
memang tidur berdempit2 lah..tapi puas hati sebab bangun tidur nampak anak2..
tapi keadaan x semstinya sama kan..
jannah dah besar..Rizqi pun akan membesar..
so x manislah kalau masih tidur ngan mama dia..
Jannah pun ader cakap yg dia nak try tidur sendiri..
mencuba tidur di bilik tetamu...alhamdulillah berjaya...
 
namun begitu..hati ibu kan..
nak dia membiasakan diri tidur dibilik sendiri..
so, perubahan perlu dilakukan..bili tetamulah mangsanya..
nak sedapkan hati, bukan ramai pun tetamu yg selalu dtgkan...
misi utama nak jadikkan bilik tetamu bilik Jannah & Rizqi..
nak letakk meja study supaya dia boleh buat homework dengan selesa..
selama ni dia buat homework kat meja kerja aku..
bukan x selesa...selesa..
tapi dah alang2 nak encourage dia tidur bilik sendiri..
mestilah ikut selera diakan... 

ok jom kita tengok sebelum dah selepas...

SEBELUM...
Bilik tetamu...
tilam dah angkut...
dah cabut katil dan tilam.


  - - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
- - 
- - 
- -
 
SELEPAS
Dah masukkan dua katil utk jannah & Rizqi ngan rak buku colourfull..
Ni gambar lama..sekarang ni dah ader meja study..
nanti aku masukkan entry bilik mereka yng terbaru tu yer...

alhamdulillah sejak ader bilik sendiri ni, Jannah & Rizqi dah boleh tidur sendiri..
tapi Rizqi kener temankan dulu..
pastu pas dia tidur,malam aku larik ke bilik aku..
kadang2 aku lak yg tertidur dengan aman disitu..
sampai pagi..
hahahah...
 

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

10 pesanan:

NabilaHasyim said...

Salam perkenalan.
mekasih sudi singgah blog saya. yang besa2 je..

muka rizqi macam artis lah, hihi..

Han Hanni said...

salam akak..
cik hani di sini..terima kasih singgah blog saya..

wah, bilik tetamu dah transform jadi bilik anak,
bagus..anak pun berani tido dalam bilik.

pasni boleh share2 idea deko rumah lagi. hehehe.

Saya pun dah masukkan link blog ni dalam bloglist saya, takut terlepas entry susunatur dari akak, mesti rugi kan..

:)

shima said...

salam perkenalan zarina, kak shima rasa memang bagus bilik tetamu jadi bilik anak2, biar dia orang selesakan... ada bilik sendiri, dan belajar berdikari mengemas bilik, nampak seronok je anak2 zarina tu

Aty Fared said...

anak saya baru nak masuk 2 tahun...tidur kemahen lasak...tak sanggup saya....hahaha...ni dah pikir2 nak asingkan katil dah ni...tapi...letak kat bilik makpaknyer jugak lah...ngeee...

ida said...

Salam kenal dr saya, terima kasih sudi singgah my blog...seronok nampak anak2 dah dapat bilik yer...update la banyak2 kisah susunatur yer...boleh share2

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

NabilaHasyim..

Tq yer sebab sudi singgah blog akak..hehhe..
memang ramai yg cakap rupa dia macam rayqal dalam astro ceria strawberi karipap..heheh..glamour mak kejap...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

Cik Hani..
terima kasih yer sebab buat kunjung balas kat blog akak ni..
In sya Allah nanti kita share sama2 yer...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

kak Shima..
alhamdulillah..nampak dorang happy ader bilik sendiri..dah pandai kemas katil..lebih bertanggungjawab..hehehe

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

Aty..
heheh..memang budak2 lelaki ni tidur lasak..sabar jer lah..kadang2 kaki dah kat muka..seb baik kaki chomelkan...kalau bilik besar, boleh dah asingkan..tapi letak sebelah katil mak pak lah....heheheh

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

ida..
in sya Allah..boleh kita share susunatur ni...copy paste pun boleh...

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...