About this blog

Wali - Doaku Untukmu Sayang

wali band

kau mau apa, pasti kan ku beri
kau minta apa, akan ku turuti
walau harus aku terlelah dan letih
ini demi kamu sayang

reff:
aku tak akan berhenti
menemani dan menyayangimu
hingga matahari tak terbit lagi
bahkan bila aku mati
ku kan berdoa pada iIlahi
tuk satukan kami di surga nanti

tahukah kamu apa yang ku pinta
di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

repeat reff

(Tuhan tolong aku, jaga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

repeat reff

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

powered by lirik lagu indonesia

Pages

Wednesday, June 24, 2009

Sesi pindah umah & packing - Part 1




Wah mood nak duduk umah baru berkobar2..tapi mood nak kemas tak dak..boring tul kemas ni..dah lah barang banyak..hubby aku siap cakap, baru hidup 4 tahun,dah banyak ni..kalau 14 tahun? 24 tahun?..ye tak yer gak..so sekarang ni aku dah siapkan plastik sampah hitam yg besar tu utk buang sampah yg aku agak2 memang tak nak pakai, dan menyibuk ..aku buat nampak tak nampak jer buang..langsir , cadar,toto semua aku dah hantor dobi..aku siap cakap nak amik lambat lagi..
Sib baik umah sewa ngan umah baru 3 minit jer..so dua2 kete kami gunakan utk mengangkut brg2..

sebahagian hadiah kawin yg tak pernah digunakan..


so sekarang ni.sejak minggu lepas..tengahari jer aku balik umah..kemas dan packing barang..petang lepas kejer antor brg2 yg boleh diangkut ngan keter..kirakan sekarang ni dah dokat satu bilikkami letakkan brg2 kecik2 ni..fuhh berasap sok aku nak kemas...

bilik baju..bercintaaa tul aku nak kemas...
walaupun umah bersepah, tapi katil aku tetap pastikan berkemas..senang aku nak ZzzzZzz

*** aku malas tul nak berkemas, sebab aku ni ader resdung..memang tak leh kener habuk2 ni..kalo tak bersin jer ler n selsema..malas nak layan....

❤ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya..Tinggalkan Link Anda..Saya akan Cuba Menjejakinya..❤

10 pesanan:

Jue ~ mama DnD said...

selamat menyinsing lengan mengomeh umah.. aku dulu masa kerja pindah randah ni..dekat sethaun gak baru clear semua..hahaha dasar M huhu

Zanna_MamaBatrice said...

perhg kak
bab mengemas nie mmg berchenta ler kak
teringat aku pindah rumah dulu
sebulan prepared kemas barang nak pindah umah baru
pastu dah pindah rumah baru
pening lagi nak mengemas...
hu hu hu
apa2 pun
selamat mengemas kak erkkkk

eMMa@iKKa said...

hahahaha..nie baru part 1 punya barang..blum part 2 lagi..mau angkut pakai lori plak kan. mesti lepas nie mau bercinta nak berkemas kan...:)Mau seminggu cuti.All the best!!!

As said...

Kak dah nak masuk umah baru ya... sure best bila dah ader umah baru.. yg x syok nyer nak ngemas tuh.. adoi la azab tul.. peh2 nak nyusun plak... ader assistant nolong x?
byk giler brg akak.... penuh keta hah....

mrs khairul said...

akak umah baru dkt je ye? tu yg hantar brg pakai kete eh? niza gak yg x pindah2 lagi pdahal sume dah siap kat sana..tuannya jek yg xnak pindah..heheheh..kalo niza rsnya kena sewa lorry 5 tan..huhuhu..

aniway takecare..moga selamat sumenya ye..anak2 pun harap cpt mesra dgn umah baru..

Mimi said...

aduh..bab-bab kemas rumah ni yg penat ni..baca je pun rasa penat..hihi

Selamat mengemas rumah kt rumah baru..
bz-bz gak..tp blog jgn x berupdate pulak k..

Nor'ain Jaffar said...

Ko ni macam pelarian nak balik negeri aje....mana agak2 barang2 hadiah kahwin tak nak tu sedekah kat akak..hah...hah...hah. SELAMAT BERPINDAH..HOME SWEET HOME....

☆ lieya latif ☆ said...

jenuh betul kak sesi mengemas ni kan...lieya tgk keter2 akak tu penuh ngan barang2 pun naik mengah hah....ini kan akak yg terpakse melaluinye.....nasib baik semangat nak dok umah baru berkobar2 kan...kuat kan juga hati nak berkemas......

yg lecehnye berpindah nie kene 2 kali kemas....kemas kat umahlame bawak ke umah baru, pastu kemas balik barang2 dari umah lame....fuh ....mmg penat gilos tuuu....seb baik jugak jannah ngan rizqi dah besar kan....kalo baby lagi susah gak nak handle.....

semoga cepat laa siap urusan akak berpindah yeak.....

Salasiah said...

Salam...
Dh lama aku x menjengah blog ko ni makcik.. tetiba teringat lak nk jengah bila nmpk komen ko kt FB.. Rajin betul ko berblog ni ek, byk citer nk share.. tp interesting gak.. kalu aku, alamatnyer terbengkalai jer la.. Selamat berpindah ke rumah baru.. bila aku dpt singgah agaknya.. ko tu pun rajin2 ler jengah FB.. ok, enjoy 'kemasing' ur new house.. Daaa..

Hirda Ibrahim said...

selamat mengemop& menyapu....
aku bila ingat2 balik zaman pindah umah. rasa nk demam pun ada.
kita ni nampak je brg skit, tapi sekali nk pindah..amik ko....
cam dh kawin 20 thn.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...